Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) jsou vydány v souladu s § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“).
2. Tyto Obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího, jak jsou tito definováni dále.
II. Prodávající
1. Prodávajícím se pro účely těchto Obchodních podmínek rozumí:
obchodní firma: ITBA s.r.o.
IČO: 231 92 895
DIČ: CZ 231 92 895
se sídlem: Bělehradská 858/23, 120 00, Praha 2 - Vinohrady
zapsaná u: Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 422982
e-mail: objednavky@itba.cz
telefon: +420 774 733 433
web: www.itba.cz
III. Kupující
Kupujícím se pro účely těchto Obchodních podmínek rozumí fyzická osoba, která uzavírá kupní smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti nebo právnická osoba (dále jen „Kupující“).
IV. Informace o službách a cenách
Informace o službách, včetně uvedení cen jednotlivých služeb a jejich hlavních účelů, budou v závislosti na službě sděleny Kupujícímu Prodávajícím a tyto částky budou posléze uvedeny v kupní smlouvě. Pokud jde o službu inzerce pozic v IT, tak ceny jsou uvedeny u jednotlivých služeb na webových stránkách Prodávajícího. Ceny služeb jsou vždy uváděny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Cena služby inzerce pozic v IT zůstává v platnosti po dobu, po kterou je zobrazována na webových stránkách Prodávajícího. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
Veškerá prezentace služeb umístěná na webových stránkách Prodávajícího je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně daného produktu.
Oblasti, ve kterých Prodávající služby poskytuje, jsou:
inzerce pozic v IT;
odborné konzultace;
business analýza;
systémová IT analýza;
datová analýza;
reverzní inženýrství;
systémová architektura;
systémová administrace;
databázová architektura;
vývoj softwaru na míru;
migrace dat;
uživatelské akceptační testování;
uživatelská školení.
V. Poptávka a uzavření kupní smlouvy
Kupující provádí poptávku po produktech těmito způsoby:
- prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách Prodávajícího,
- prostřednictvím emailové nebo telefonické komunikace.
Do kontaktního formuláře Kupující uvede své údaje s tím, že zároveň uvede, o kterou službu Prodávajícího by měl zájem.
Posléze Prodávající bude prostřednictvím emailové či telefonické komunikace kontaktovat Kupujícího, kdy mu sdělí podrobnosti k dané službě.
Při konsensu mezi Prodávajícím a Kupujícím na předmětu koupě dojde mezi Prodávajícím a Kupujícím k uzavření kupní smlouvy.
VI. Platební podmínky
Cenu služby a další případné náklady dle kupní smlouvy může Kupující uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet Prodávajícího č. 6754139399/0800, vedený u společnosti Česká spořitelna, a.s.
Společně s kupní cenou je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu další náklady dle kupní smlouvy.
V případě bezhotovostní platby je závazek Kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet Prodávajícího.
Prodávající požaduje od Kupujícího zálohu předem dle domluvy mezi Prodávajícím a Kupujícím inkorporované v kupní smlouvě.
IX. Odstoupení od smlouvy
Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit ze zákonem stanovených důvodů.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy uzavírané distančním způsobem činí 14 dnů, přičemž tato počíná běžet ode dne uzavření smlouvy. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy poskytování služeb
- jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a Prodávající před uzavřením smlouvy sdělil Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- v dalších případech uvedených v § 1837 OZ.
Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí Kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
Odstoupení od kupní smlouvy zašle Kupující na e-mailovou nebo doručovací adresu Prodávajícího uvedenou v těchto Obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí Kupujícímu bezodkladně přijetí odstoupení od smlouvy.
Odstoupí-li Kupující od smlouvy, vrátí mu Prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí Kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím Kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Prodávající má však právo na náhradu veškerých časových a jiných nákladů vynaložených do okamžiku odstoupení od smlouvy, nejvýše však do částky ujednané kupní ceny uvedené v kupní smlouvě.
X. Práva z vadného plnění
Prodávající zodpovídá Kupujícímu, že poskytovaná služba bude vykonána řádně. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že
- službu poskytne způsobem, který si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, poskytne službu způsobem, který Prodávající popsal, nebo který Kupující očekával s ohledem na povahu služby a na základě reklamy Prodávajícím inzerované,
- služba je provedena dle smluveného způsobu nebo předlohy, byl-li způsob smluvně nebo dle předlohy ujednán,
- služba vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Povinnosti z vadného plnění má Prodávající nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Kupující je jinak oprávněn uplatnit právo z vadného plnění, které se objeví do čtyřiadvaceti měsíců od uzavření smlouvy.
V případě, že provedení či jiné specifické vlastnosti ve Smlouvě uvedeny nejsou, je Prodávající povinen poskytnout plnění v takové jakosti a provedení, které plně vyhovuje účelu, k němuž je plnění dodáno či poskytováno, není-li takový účel sjednán k účelu, ke kterému se plnění zpravidla používá s tím, že plnění musí mít vlastnosti obvyklé u příslušného díla.
Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám Kupující způsobil.
V případě výskytu vadného plnění může Kupující Prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat
- nápravu vadného plnění,
- znovu poskytnutí služby,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupení od smlouvy.
Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
- pokud plnění nebylo poskytnuto řádně a včas,
- pokud po opakovaném upozornění Kupujícího nebylo poskytnuto plnění nové,
- při větším počtu vad při plnění.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má Kupující nárok na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po nápravě opakovaně (obvykle třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) má Kupující právo uplatnit požadavek na slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Při uplatnění reklamace je Kupující povinen Prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu Prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li Kupující nápravu vadného plnění, která se ukáže být nenapravitelná. Nezvolí-li si Kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Není-li náprava možná, na základě odstoupení od smlouvy může Kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Pokud Prodávající prokáže, že Kupující před poskytnutím služby věděl o nemožnosti jejího plnění nebo ji sám způsobil, není Prodávající povinen nároku Kupujícího vyhovět.
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen Kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a Kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle Kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) Prodávajícímu.
Prodávající písemně informuje Kupujícího o výsledku reklamace.
V případě oprávněné reklamace má Kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může Kupující u Prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu. Neučiní-li tak, právo soud nepřizná, pokud Prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 OZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XI. Ochrana osobních údajů
Všechny informace, které Kupující při spolupráci s Prodávajícím uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud Kupující nedá Prodávajícímu písemné svolení, údaje o Kupujícím nebude Prodávající jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
Podrobnější informace o ochraně osobních údajů jsou k nalezení v Zásadách ochrany osobních údajů.
XII. Doručování
Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
Kupující doručuje Prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto Obchodních podmínkách. Prodávající doručuje Kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
XIII. Mimosoudní řešení sporů
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: adr.coi.cz/cs.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XIV. Závěrečná ustanovení
Veškerá ujednání mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Všechna práva k webovým stránkám Prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží Prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu Prodávajícího.
Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz, a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 OZ.
Kupní smlouva je archivována Prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Znění Obchodních podmínek může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek.
Přílohou Obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 14.07.2025